De New Dutch Academy is een  Nederlands barokorkest dat over de hele wereld concerten geeft.

De NDA brengt (her)ontdekte composities op authentieke instrumenten en laat zo horen dat deze muziek ook in de 21ste eeuw relevant is.


Vraag
Het karakter van het orkest New Dutch Academy duidelijk en herkenbaar neerzetten. Ook de onderzoekende houding naar componisten en barokmuziek daarin meenemen. En daarmee ook een jonger publiek aanspreken. 
Concept
Authentieke instrumenten vragen om authentieke vormen, daarom is een 18e eeuwse letter als uitgangspunt gekozen voor het logo.

Het wapen is een vertaling van een 18e eeuwse nederlands behangpatroon. Een ander Nederlands behangpatroon is vertaald naar een muzikaal ritme, om wat 21e eeuwse barok mee te geven.
 
Oranje is de primaire kleur. De New Dutch Academy is Nederlands én heeft opgetreden voor de Koninklijke familie.
Uitwerking
brand identity / logo ontwikkeling / patronen / style guide / site design / e-mail newsletter /concert programma's / banners / posters / flyers / sticker instrumentkoffers / stationary / behang 
Credits
KLANT
New Dutch Academy - Simon Murphy
 
DESIGN
Crisja Ran
 
PHOTOGRAPHY
Ievgeniia Pavlenko
 
FILM
Ievgeniia Pavlenko
 
MARKETING
Sparkle & Conect - Marine de Chabot
 
TECHNISCHE ONDERSTEUNING
Reinoud Glotzbach
 
NDA_Tramhalte
NDA_logoschets
18e eeuwse letter aangepast voor het logo
Pattern-2B-768×695-1 Pattern-2A-768×695-2
Pattern-1B-768×695-1 Pattern-1A-768×695-1
18e eeuwse behangpatronen vertaald
Site_Tablet
NDA_Flyer1
NDA_Postcard
Newsletter_iPad
Concertgebouw_1

'She is open, kind, always happy to help and keen to find creative solutions.'

Marine Chabot | Marketing and Communication consultant (NDA)
Mockups Design
Behang5-rondoranje3
Behang design